Generelle oplysninger:
Betaling
Vi modtager de fleste betalingsmidler:
Dankort, Kreditkort, Visa, Mobilepay osv. samt ViaBill (mulighed for afbetaling, bemærk ekstern leverandør, se selv godt efter regler/gebyrer)
Vi har en sikker betalingsaftale gennem Nets.
Vi trækker først pengene fra dit kort når varerne sendes fra vores lager.
Levering
Leveringstid er generelt 2-4 dage, er varen på fjernlager i f.eks Tyskland ca. 4-8 dage, enkelte varer skal hjem fra producent i f.eks. USA og der er 2-3 ugers levering. (Oplyses ved bestilling eller ring og hør nærmere)
Touringshop.dk sørger for levering med Dao (med mindre andet angives). Touringshop.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Dao.
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender touringshop.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.
Forespørgsel om ordrestatus bedes sendt til hey@touringshop.dk eller på tlf.: 40 50 88 55.
Ordrebekræftelse "Under behandling" betyder at ordren er modtaget og behandlet, men endnu ikke afsendt. Vi
afventer varen fra grossisten eller fjernlager.
DER TAGES FORBEHOLD FOR EVT. PRIS- OG TASTEFEJL, PRISÆNDRINGER SAMT UDSOLGTE/UDGÅEDE PRODUKTER VED ENHVER BESTILLING.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde (eller bytte) dit køb.
Meddelelsen skal gives ved hey@touringshop.dk eller mobil 40 50 88 55 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (download, ret til og upload i PDF). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette!
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Manglende eller beskadiget original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: særligt tunge og store varer, f.eks udstødninger, tasker, kåber.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 75 (mest almindelige) - 275 kroner.
Varer undtaget fortrydelsesretten
BEMÆRK er varen taget specielt hjem på bestilling til f.eks. bestemt MC fabrikat, model og årgang, fratrækkes 20% af købsprisen.
Dette gælder f.eks. ved sæder, vindskærme, reservedele og andet modelbestemt udstyr. Elektrisk udstyr hvor pakken har været brudt er uden returret. Returnerede MC dele, brugte (f.eks. været monteret, eller med mærker) er generelt kr. 0,- værd.
Følgende varetyper er altid undtaget fortrydelsesretten:
a: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
b: Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
c: Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
d: Aftaler om importerede varer, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet (kurser, toldssatser), som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: (MED OMDELING)
Touringshop.dk, Ryesgade 62, 2100 København Ø
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. (Ofte sender jeg dog en returseddel)
Varen sendes til:
Touringshop.dk, Ryesgade 62, 2100 København Ø
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, brug f.eks. gerne en kopi af ordrebekræftelsen til at skrive på så har vi alle oplysninger til brug for reklamationen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, evt. cvr-nummer, mobilnr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Touringshop.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
De dataansvarlige på www.touringshop.dk er Sabina Agerbo-Hviid og Mik Marker.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand! Kun til brug i touringshop.dk
Som registreret hos touringshop.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: hey@touringshop.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Touringshop.dk, hey@touringshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 26. oktober 2023.